Mikko Jokela

KTM Mikko Jokela on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija. Hänen erityisalueitaan ovat myynnilliset verkkopalvelut, verkkokaupat ja ylipäätään asiakasrajapinnan digitaaliset kosketuspisteet. Mikko konsultoi asiakkaitaan hankkeiden valmistelussa, konseptien kirkastamisessa, vaatimusten määrittelyssä, teknologia- ja kumppanivalinnoissa sekä digitaalisten kanavien tehokkaassa hyödyntämisessä.

Mikolla on yli viidentoista vuoden kokemus erilaisten verkkopalveluiden teknologia- ja ratkaisukonsultoinnista, sekä kaiken kaikkiaan yli 20 vuoden kokemus IT-alan työtehtävistä. Hän on mm. vetänyt verkkopalveluprojekteja toteuttavaa tulosyksikköä sekä vastannut verkkopalveluliiketoiminnan kehityksestä työskennellessään aiemmin IT-toimittajalla.

Mikon kirjoittamat artikkelit

Yhteensä 63 artikkelia

”Paras lajissaan” joutaa terminä romukoppaan

13.11.2023

Julkaisujärjestelmät ja verkkokauppa-alustat Suomessa

13.9.2023

Webinaaritallenne: Verkkokauppojen erilaiset mallit ja suunnittelun lähtökohdat

24.8.2023

Mannerin rohkea järjestelmäuudistus

11.5.2023

Datakatsaus

Suosituimmat rajapintalähtöiset CMS-tuotteet Suomessa ja Pohjoismaissa

10.1.2023

Älykäs verkkokauppa helpottaa ostamista ja luo miellyttävämmän asiointikokemuksen

10.11.2022

Verkko-opiskelun yleistyminen on vääjäämätön kehityssuunta

1.11.2022

Gartnerin näkemyksiä verkkokauppamarkkinan kehityksestä

20.9.2022

Mihin Shopify-verkkokauppa soveltuu?

31.8.2022

Katsaus suomalaisiin Shopify-toimistoihin

31.8.2022

Erilaiset lähestymistavat verkkopalveluiden toteutukseen

30.5.2022

Erilaiset kuluttajille suunnatut verkkokaupat

24.1.2022

Kansainvälisten tutkimusyhtiöiden näkemyksiä DXP-alustoista

12.10.2021

M2-Kotien verkkopalvelu auttaa vuokra-asunnon löytymisessä

6.9.2021

Traficom modernisoi asiointipalvelunsa

30.8.2021

Kemira.com uudistui ripeällä aikataululla

31.5.2021

Paulig uudisti yritysasiakkaidensa verkkokaupan

24.5.2021

Työterveyslaitos uudistaa verkkopalvelunsa Exoven kanssa

9.4.2021

B2B-verkkokauppa Suomessa 2021

24.3.2021

B2B-verkkokauppojen erilaiset kehitysvaiheet

24.3.2021

Yritysasiakkaiden kehittyneet myyntikanavat

24.3.2021

Forresterin katsaus ketteriin sisällönhallintajärjestelmiin

24.2.2021

Contentfulin hyödyntäminen sisällönhallintajärjestelmänä

7.12.2020

Magento-toimittajat Suomessa 2020

7.10.2020

Datakatsaus

Video: Verkkokauppajärjestelmät Suomessa 2020

12.6.2020

Katsaus Suomen suosituimpiin julkaisujärjestelmiin ja verkkokauppa-alustoihin

13.5.2020

Teoston digitaaliset asiointipalvelut uudistuvat yhdessä oppimalla

30.3.2020

Säilyykö Episerverin johtava asema?

12.11.2019

Kansainvälisten tutkimusyhtiöiden näkemyksiä verkkopalvelualustoista

29.8.2019

Tuska ja ahdistus B2B-myyntikanavan kehittämistyössä

4.6.2019

North Patrol lyhyesti

Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Vuosittain meillä suunnitellaan ja valmistellaan yli 50 erilaista digipalvelu-uudistusta ja tietojärjestelmähanketta. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Lue lisää meistä

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Digipalveluiden suunnitteluun erikoistuminen

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta emmekä lisenssejä

    Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole, koska meiltä ei voi ostaa koodausta tai lisenssejä eikä meillä ole riippuvuuksia teknologiatoimittajiin. Näkökulmamme ohjelmistomarkkinaan on laaja-alainen. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Realistisuus ja kaukonäköisyys

    Suunnittelemme digipalveluiden palvelukonsepteja, toteutustapoja ja arkkitehtuureja, jotka kestävät aikaa ja jatkokehittämistä. Me painotamme ratkaisujen toteutuskelpoisuutta, hyvien kumppaniehdokkaiden löytymistä ja kustannusten ennustettavuutta.

Siirry takaisin sivun alkuun