Autamme suunnittelemaan, vaatimusmäärittelemään ja kilpailuttamaan verkkokauppoja.
- auttaa onnistumaan
- helpottaa toteutusvaihetta
- varmistaa budjetin pitävyyden
- terävöittää kilpailuedun
Autamme suunnittelemaan, vaatimusmäärittelemään ja kilpailuttamaan verkkokauppoja.
Menestyvä verkkokauppa edellyttää asiakkaiden tarpeiden ymmärtämistä, liiketoiminnan vaatimusten ja tahtotilan selvittämistä, sekä näihin vastaavien digitaalisten ratkaisujen löytämistä. Parhaat edellytykset onnistumiselle saadaan, kun katsotaan kokonaiskuvaa ja valitaan oikeat keinot, kanavat ja tekniset ratkaisut tavoitteiden mukaisesti – tarvittavia resursseja unohtamatta.
Me North Patrolilla tarkastelemme digitaalista liiketoimintaa ja verkkokauppoja aina kokonaisvaltaisesti. Hyödynnämme poikkeuksellisen laajaa markkinatuntemustamme asiakkaidemme eduksi. Huomioimme kunkin liiketoimintaympäristön erityispiirteet ja autamme löytämään soveltuvimmat ratkaisut, joiden avulla luodaan edellytyksiä digitaalisen myynnin kasvulle myös pidemmällä tähtäimellä.
Puolueettomana toimijana tunnemme hyvin erilaiset toimijat ja teknologiat. Näemme myös pinnalla olevien trendien taakse. Uskomme hankkeiden huolellisen valmistelun kantavan hedelmää pitemmällä tähtäimellä. Tavoitteenamme on luoda yhdessä kokonaisvaltainen ratkaisu, joka myynnin kasvattamisen ja toiminnan tehostamisen lisäksi tarjoaa laadukkaan asiakaskokemuksen, sekä on hallittava ja skaalautuva tulevia tarpeita silmällä pitäen.
Jotta voimme menestyksekkäästi myydä verkossa, meidän pitää ymmärtää asiakkaiden tarpeet, mutta myös mitä haluamme itse saavuttaa panostamalla digitaaliseen myyntiin. Jotta panostukset kohdistuvat oikein, on tärkeä kirkastaa digitaalinen liiketoimintakonsepti, asettaa tavoitteet ja luoda visio, priorisoida ja vaiheistaa – eli hahmottaa kokonaisuus.
Kartoitamme nykytilaa ja selvitämme liiketoiminnan tarpeita haastatteluiden, kyselyiden ja tausta-aineiston avulla. Asiakasymmärrystä kerrytämme joko haastattelemalla suoraan asiakkaita tai asiakasrajapinnassa ja myynnissä työskenteleviä. Fasilitoimme palvelukonseptin kirkastamista työpajoissa, jossa priorisoimme, ja ideoimme yhdessä. Pidämme koko ajan jalat vahvasti maassa – suunnittelemme digitaalista liiketoimintaa ja palvelukonseptia vahvasti toteutettavuus edellä ja tunnistamme matkan varrella potentiaalisia ratkaisumalleja.
Erilaisten myyntikanavien ja järjestelmien välistä roolitusta tarkennetaan ja lopuksi hahmotellaan uudistusprojektit tiekartalle.
Konseptin muotoilussa huomioimme erityisesti:
Parhaat teknologiavaihtoehdot löydetään, kun peilataan markkinoilla olevia ratkaisuja digitaaliseen liiketoimintakonseptiin, markkinoinnin tarpeisiin, olemassa olevaan arkkitehtuuriin, haluttuihin ominaisuuksiin sekä kokonaiskustannuksiin. Vaihtoehtojen edut ja haasteet punnitaan, ja kokonaisuuteen soveltuvimmat ratkaisut linjataan.
Kartoitetaan liittyvät järjestelmät, tarvittava data ja suunnitellaan integraatiot. Luotavan kokonaisuuden vaatimukset määritellään riittävälle tasolle, jotta vaatimusmäärittely voi toimia tulevan toteutuksen ohjenuorana.
Suunnitellaan miten haluttuun lopputulokseen päästään. Tunnistetaan myös mahdolliset osaprojektit ja riippuvuudet sekä tarvittava työvoima ja hahmotellaan toteutuksen vaatimien osaprojektien vaiheistus, aikataulutus ja vastuutahot tiekartalle.
Ratkaisun suunnittelussa huomioimme erityisesti:
Oikeanlaisen yhteistyökumppanin löytäminen on vähintään yhtä tärkeää kuin kestävien teknologiavalintojen tekeminen. Hyvät kumppanit pystyvät tukemaan asiakkaitaan teknisen kompetenssinsa lisäksi myös digitaalisen liiketoiminnan kehityksessä. Osalla toimijoista on kykyä myös digistrategian laatimiseen ja johdon sparraukseen.
Tuemme potentiaalisten yhteistyökumppaneiden tunnistamisessa sekä kilpailutusdokumentaation laatimisessa ja tarjouskilpailun läpiviennissä. Asiakkaalle haasteellinen erikoistilanne kilpailuttamisesta on meille rutiinia. Huolellisesti laadittu tarjouspyyntö tuottaa laadukkaita ja keskenään vertailukelpoisia tarjouksia.
Olemme tukenanne myös kumppaniehdokkaiden tapaamisissa ja hankinnan loppuunsaattamisessa. Varmistamme, että käynnistyvä projekti lähtee alusta alkaen oikeille raiteille.
Kumppanivalinnassa huomioimme erityisesti:
helmikuu 2023 – kesäkuu 2023
Verkkopalvelun palvelupolkujen kehittäminen
joulukuu 2022 –
Verkkopalvelujen vaatimusmäärittely ja kilpailutus
lokakuu 2022 – heinäkuu 2023
Verkkopalvelu-uudistuksen konseptointi, määrittely ja teknologia- ja toimittajavalinta
kesäkuu 2022 – toukokuu 2023
Digipalveluiden esiselvitys, vaatimusmäärittely ja kilpailutus
toukokuu 2022 – marraskuu 2022
Koulutusten verkkokaupan vaatimusmäärittely
joulukuu 2021 – maaliskuu 2022
EMMA Shop -järjestelmähankkeen esiselvitys
joulukuu 2021 – kesäkuu 2022
Sisällönhallinnan ratkaisun vaatimusten tarkentaminen ja kilpailutus
marraskuu 2021 – maaliskuu 2023
Palvelupolkujen konseptikehitys
13.9.2023 – Mikko Jokela
24.8.2023 – Mikko Jokela
13.6.2023 – Virpi Blom
11.5.2023 – Mikko Jokela
3.4.2023 – Kimmo Parkkinen
23.3.2023 – Noora Linnermo
7.3.2023 – Kimmo Parkkinen
10.1.2023 – Mikko Jokela
Datakatsaus
48 viikkoa sitten
Organisaation verkkopresenssi koostuu lähes aina useammasta eri kanavasta. Käytännössä kaikilla on jonkinlainen verkkosivusto ja lähes kaikki hyödyntävät sen rinnalla jotain sosiaalisen median palvelua. Hieman suuremmilla toimijoilla erilaisia ja eri rooleissa toimivia verkkopalveluja on useita: verkkosivustot, verkkokauppa, kampanjasivut, jne. Digipresenssiä saatetaan täydentää erilaisten kumppaneiden palveluilla tai vaikkapa mobiiliapplikaatiolla, ja sitä tuetaan erilaisin digitaalisen markkinoinnin keinoin.
Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää palveluistamme tai jos haluat meiltä tarjouksen, täytä yhteydenottolomakkeemme alla olevan linkin kautta.
Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Vuosittain meillä suunnitellaan ja valmistellaan yli 50 erilaista digipalvelu-uudistusta ja tietojärjestelmähanketta. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.
Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.
Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole, koska meiltä ei voi ostaa koodausta tai lisenssejä eikä meillä ole riippuvuuksia teknologiatoimittajiin. Näkökulmamme ohjelmistomarkkinaan on laaja-alainen. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.
Suunnittelemme digipalveluiden palvelukonsepteja, toteutustapoja ja arkkitehtuureja, jotka kestävät aikaa ja jatkokehittämistä. Me painotamme ratkaisujen toteutuskelpoisuutta, hyvien kumppaniehdokkaiden löytymistä ja kustannusten ennustettavuutta.