Autamme suunnittelemaan, määrittelemään ja kilpailuttamaan digitaalisen asioinnin kanavia.
- Asiakkaiden / jäsenten odotukset
- Lisäarvoiset palvelumuodot
- Virtaviivaiset asiointiprosessit
- Innostava käyttökokemus
Autamme suunnittelemaan, määrittelemään ja kilpailuttamaan digitaalisen asioinnin kanavia.
Rakennatko jäsenpalvelua, rajatulle ryhmälle suunnattua kohderyhmäpalvelua tai yksittäisen asiointiprosessin läpivientiin tarkoitettua verkkopalvelua? Asiointipalveluiden ja ekstranettien täytyy olla käyttäjilleen hyödyllisiä, houkuttelevia, helppokäyttöisiä ja luotettavia.
Me North Patrolissa autamme löytämään oikeat ratkaisut ja teknologiavalinnat, joilla asiakkaat sitoutetaan, prosessit virtaviivaistetaan, asiakaspalvelun työtaakkaa helpotetaan ja järjestelmän elinkaarikustannukset minimoidaan.
Linjataan palveluntarjoajan tavoitteet palvelulle ja syvennetään ymmärrys käyttäjien tarpeista.
Toimiva konsepti-idea uudelle palvelulle jalostuu visioksi, joka pohjautuu tausta-aineistojen analyysiin (esim. käyttäjätilastot, verrokkipalvelut, markkinatilanne) sekä käyttäjäkeskeisin menetelmin kartoitettuihin asiakastarpeisiin (käyttäjätestit, haastattelut, kyselyt, työpajat).
North Patrolin palvelukonsepteissa muotoillaan toimivat ratkaisut, jotka ottavat kattavasti huomioon hyötyodotukset, asiakaspolut, toteutuskelpoisuuden ja ylläpitäjien näkökulman.
Uudelle asiointipalvelulle suunnitellaan toimivat palvelupolut, sisällöt sekä toiminnallisuudet, joita palvelu tarvitsee ihanteellisen käyttökokemuksen muodostumiseksi.
Käyttökokemus hahmotellaan rautalankamalleina, joita voidaan jalostaa myös klikkailtaviksi protomalleiksi validointia ja testausta varten.
Tarvittaessa mallinnuksia voidaan myös visualisoida pidemmälle, ja voimme luoda sivumalleille visuaalisen kokonaisilmeen.
Arvioimme tarjolla olevia teknologiavaihtoehtoja peilaten niitä palvelukonseptilta vaadittuihin ominaisuuksiin, markkinatilanteeseen, kokonaisarkkitehtuuriin sekä palvelun käyttöön liittyviin tietoturva- ja tietosuojavaatimuksiin.
Soveltuvin tekninen ratkaisu löydetään punnitsemalla vaihtoehtojen hyötyjä, riskejä, kustannuksia ja potentiaalisia toteuttajakumppaneita.
Uuden palvelun tekniseltä toteutukselta vaaditut työkalut ja kyvykkyydet kuvataan vaatimusmäärittelyksi, joka tarkentaa palvelukonseptin, sisältötyypit, toiminnallisuudet, teknologiaratkaisut, tekniset reunaehdot ja liittymät muihin järjestelmiin.
Vaatimusmäärittely voidaan luoda tuotteista riippumattomaksi kuvaukseksi uuden palvelun ominaisuuksista. Kilpailutuksessa käytettävä vaatimusmäärittely kannattaa kuitenkin useimmiten tehdä valitun teknisen ratkaisun lähtökohdista käsin, hyödyntäen sen erityiskyvyykkyyksiä.
North Patrolin määrittelydokumentti on laadukas kirjallinen kuvaus toteutettavan palvelun olennaisista ratkaisuista: sen avulla saadaan realistisesti arvioituja tarjouksia toteutustyöstä ja se toimii kattavana tehtävälistana (’backlog’) toteutettavasta palvelukokonaisuudesta.
Toteutustyön vaiheistukselle, kustannuksille ja resurssitarpeille voidaan tarkentaa suunnitelma tiekartasta, johon arvioidaan tarvittavat projektivaiheet, niiden aikataulutus ja vastuutahot.
Monivuotinen toteutushanke on sujuvampaa hyväksyttää, suunnitella ja hallita, kun siihen sisältyvät tehtävät on pilkottu ja vaiheistettu aikajanalle.
Tarjouspyyntöön kirjataan vaatimukset etsityn kumppanin osaamisesta, toimintatavoista, tekijätiimistä sekä työhön sisältyvistä tehtävistä ja niiden menetelmistä.
North Patrolin tarjousvertailussa tuotetaan järjestelmällinen ja tasapuolinen arviointi tarjoajien keskinäisestä paremmuudesta: tarjoukset punnitaan tarjouspyynnön kriteerien valossa ja pisteytetään menetelmällisesti.
Tarjoajien tapaamisissa olemme mukana arvioimassa esitettyjen argumenttien uskottavuutta ja kysymässä täydentävät kysymykset aiheista, jotka ovat tarjousdokumenteista jääneet avoimiksi. Suosituksemme kumppanivalinnasta perustellaan tavalla, joka kestää kriittistäkin tarkastelua.
North Patrolin ”avaimet käteen”-tuki palvelun toteutuksen kilpailuttamisessa säästää aikaasi ja hermojasi.
Asiakkaalta ei välttämättä löydy aikaa tai asiantuntemusta digiprojektin vetämiseen. North Patrol tarjoaa osaamistaan mm. seuraaviin projektin läpiviennin tehtäviin:
Lisäksi North Patrolin kokeneet asiantuntijat voivat toimia asiakkaan projektitiimiä edustavina ulkoisina tuoteomistajina vastaten palvelun teknisen toteutuksen ohjauksesta.
syyskuu 2024 –
Tietojärjestelmien uudistamisen esiselvitys
huhtikuu 2024 – kesäkuu 2024
Tarvekartoitus toimitilat.keva.fi-sivuston uudistamisen tueksi
huhtikuu 2024 –
Partion digitaalisten palvelujen vaatimusmäärittely
helmikuu 2024 – kesäkuu 2024
Vaihtoehtoisten toteutusmallien arviointi CRM/ERP-uudistukselle
tammikuu 2024 –
Kiinteistötietojärjestelmän hankinta
joulukuu 2023 –
Jäsentietojärjestelmän määrittely ja hankinnan tuki
joulukuu 2023 –
Verkkopalveluprojektien ja jatkuvan kehittämisen tuki
marraskuu 2023 – helmikuu 2024
Median palvelujen kehittämissuunnitelma
25.11.2024 – Kouluttajat: Camilla Heikkilä ja Noora Linnermo
Verkkopalvelu-uudistuksen onnistuminen vaatii organisaatiolta sitoutumista strategisen, operatiivisen ja teknisen tason päätöksiin ja tehtäviin. Projektipäälliköllä tai tuoteomistajalla on yleensä vastuu varmistaa, että uudistus tuottaa todellista arvoa organisaatiolle ja liiketoiminnalle sekä vastaa käyttäjien odotuksiin.
5.12.2024 – Virpi Blom
21.11.2024 – Sami Kalanen
11.6.2024 – Tuija Latva
6.6.2024 – Mikko Jokela
30.5.2024 – Sami Kalanen
18.4.2024 – Noora Linnermo
26.3.2024 – Mikko Jokela
Datakatsaus
3 viikkoa sitten
Kävimme läpi 1000 liikevaihdoltaan suurimman suomalaisen yrityksen verkkopalvelut ja analysoimme yritysten pääsivustojen alustaratkaisut.
Kolme eniten käytettyä sisällönhallintajärjestelmää olivat WordPress, Drupal ja Optimizely, jotka olivat kärjessä myös viisi vuotta sitten. Contentful ja Hubspot ovat nousseet uusina tuotteina alustojen kärkikymmenikköön sijoille 6 ja 7. Aiemmin neljänneksi eniten käytetty alusta Liferay on pudonnut kärkikymmeniköstä.
Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää palveluistamme tai jos haluat meiltä tarjouksen, täytä yhteydenottolomakkeemme alla olevan linkin kautta.
Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Joka vuosi viemme läpi yli 50 projektia, joissa autamme hankkeensa eri vaiheissa olevia asiakkaitamme luomaan uusia digipalveluja ja tietojärjestelmiä. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.
Olemme apunasi, kun kaipaat puolueetonta näkemystä teknologiavalintoihin, kirkastusta palvelukonseptin ideaan, tarkennusta vaatimusten määrittelyyn, konkreettista tukea tarjouskilpailuun tai ohjausta toteutusprojektin läpivientiin.
Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.
Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.
Toimeksiannoillemme sovitaan aina konkreettinen lopputuotos, jonka avulla asiakas pääsee hankkeessaan eteenpäin. Hioutuneiden menetelmiemme ja kokeneiden konsulttiemme ansiosta pystymme tuottamaan sen tehokkaasti, yllättävän vähäisillä työmäärillä, ja rahallesi syntyy vastinetta.