Virpi Blom

FM Virpi Blom on verkkopalvelustrategioiden, käyttökokemuksen ja palvelukonseptien asiantuntija. Virpi konsultoi asiakkaitaan strategisten linjausten, konseptoinnin, määrittelyn ja suunnittelun kysymyksissä. Hänen erityisosaamistaan on verkkopalvelujen hyötyodotusten kirkastaminen, positiivisen käyttäjäkokemuksen varmistaminen sekä hankittavien ratkaisujen konseptointi ja määrittely siten, että niin loppukäyttäjien kuin ylläpitäjienkin tarpeet täyttyvät.

Virpin 25-vuotinen kokemus verkkopalvelujen suunnittelusta sisältää satojen internet-, intranet- ja extranet-palvelujen määrittelyä, suunnittelua, toteutusta, käytettävyystestausta ja kehittämistä. Aiemmissa työpaikoissaan hän on mm. toiminut johtavana konsulttina, konsultoinut verkkopalvelujen suunnittelua ja toteutusta lukuisissa eri rooleissa ja vetänyt User Experience -tiimiä.

Maksullinen koulutus

Konseptisuunnitelma onnistuneelle verkkopalvelulle

Konseptisuunnitelma onnistuneelle verkkopalvelulle -koulutus antaa sinulle eväät eheän ja yhdenmukaisen verkkosivuston rakentamiseen, joka tukee organisaationne tavoitteita ja pitää käyttäjänne tyytyväisenä.

Pääset oppimaan palvelukonseptin suunnittelun parhaat käytännöt, keskittyen erityisesti sisältöpainotteisiin verkkosivustoihin. Tähän koulutuspäivään tiivistyy kaikki se, mitä jokaisen viestijän tai sisältösuunnittelijan pitäisi oivaltaa ryhtyessään minkä vain organisaationsa verkkopalvelun suunnitteluun.

Koulutus auttaa sinua oivaltamaan ne ideointi- ja suunnittelutehtävät, jotka on otettava haltuun onnistuneen verkkosivuston palvelukonseptin suunnittelemiseksi.

Tarkemmat tiedot

Ajankohta: 26.10.2023

Kesto: 1 päivä

Hinta: 1199 euroa (+alv.)

Kouluttaja

Konsultti

Virpi Blom

Varaa paikka

Maksullinen koulutus

Käytettävyyden arviointi ja keinot

Käytettävyyden arviointi ja keinot -koulutuksessa opit itse arvioimaan ja testaamaan digipalvelusi käytettävyyden, opit tunnistamaan yleisimmät käytettävyysvirheet ja parhaat käytännöt, ja saat ideoita jatkuvan kehittämisen testimenetelmistä, joita voidaan itse viedä läpi omassa organisaatiossa omin voimin.

Koulutuksessa tarkastellaan käytännönläheisellä tasolla hyvien ja huonojen digipalvelujen rakennusaineksia, ja opit valitsemaan omaan tarpeeseesi parhaiten soveltuvat mallit. Käsiteltävät esimerkit valitaan koulutukseen osallistuvien profiilin mukaan ja testausta harjoitellaan suoraan käytännössä: Koulutuksen aikana suunnitellaan käytettävyystesti ja kokeillaan sekä testaajana että testattavana olemista.

Tarkemmat tiedot

Ajankohta: 30.11.2023

Kesto: 2 päivää

Hinta: 1099 euroa (+alv.)

Kouluttaja

Konsultti

Virpi Blom

Varaa paikka

Virpin kirjoittamat artikkelit

Yhteensä 74 artikkelia

Uusi verkkopalvelu Turun ammattikorkeakoululle

25.8.2023

Navigointimekanismien malleja 6: Satelliittimallissa on kokoelma itsenäisiä sivustoja

19.6.2023

Navigointimekanismien malleja 5: Megamenu oikopolkulistana

13.6.2023

Verkkopalvelun hankinta julkishallinnossa

6.6.2023

Navigointimekanismien malleja 4: Jäsennys kahdesta ulottuvuudesta

9.5.2023

Navigointimekanismien malleja 3: Hybridimallissa valikot rakenteen alatasoilla

30.3.2023

Navigointimekanismien malleja 2: Suppilovalikko laajoille sivustoille

28.2.2023

Webinaaritallenne: Palvelupolkulähtöinen verkkopalvelun suunnittelu

13.2.2023

Navigointimekanismien malleja 1: Käytännön standardina kumuloituva valikko

7.2.2023

Miksi pamuttaminen toimii huonosti julkishallinnon digipalveluiden suunnittelussa?

11.1.2023

Näppärä ja kamala sisältöhaitari

15.12.2022

Uskallettaisiinko jo sanoa ääneen, ettei WCAG-vaatimuksia pystytä noudattamaan?

29.11.2022

Careeria.fi oppilaitosten verkkotrendien harjalla

8.11.2022

Siirtyykö mobiilivalikko näytön alareunaan?

26.10.2022

Käyttöpolun klikkausten määrä ei ole käytettävyyden mittari

22.9.2022

Palvelukonseptin muotoilu vauhtiin starttivalmennuksella

7.9.2022

Webinaaritallenne: Navigointimekanismien parhaat käytännöt

1.6.2022

Kansalaisen haaveena toimivat verkkosivustot hyvinvointialueille

17.11.2021

Käytettävyysklassikko: Milloin linkin kannattaisi avautua uuteen selainikkunaan?

3.11.2021

Video: Uusi evästeohjeistus Suomessa – mitä Traficomin linjauksista kannattaa verkkopalvelun omistajan ajatella?

19.10.2021

“Mobile first”, mutta “desktop wide” never? Otammeko isot näytöt huomioon?

25.8.2021

Hankintapäätös: Tampereen kaupungin kumppaneiksi Exove ja Geniem

19.8.2021

CASE: Loimu sai uuden verkkosivuston, jäsenpalvelun ja verkkolehden

4.5.2021

CASE: Uusi Valvontalautakunta.fi puhuu ihmisten kieltä

13.4.2021

CASE: HSY.fi-konseptin täysremontti oli kannattava ponnistus

20.1.2021

CASE: Väestöliiton Hyvä kysymys -digialusta palvelee koko järjestökenttää

10.9.2020

Salasanasuojattuja verkkosisältöjä jäsenille – mutta millä mallilla?

3.9.2020

Case: Oulun yliopiston henkilöstöintranetin pääroolissa on palveluhakemisto

10.8.2020

CASE: Asianajajaliitto.fi-uudistuksen menestysresepti

30.9.2019

Datakatsaus

Kuntasivustojen saavutettavuuden koneellinen arvio

20.9.2019

Tämä on North Patrol

Meitä on kymmenen konsulttia, olemme kokeneita suunnittelijoita ja teknologia-asiantuntijoita. Olemme vuosittain suunnittelemassa ja valmistelemassa yli 50:a erilaista digipalvelu-uudistusta ja tietojärjestelmää. Asiakastyytyväisyytemme on erittäin korkea (9,5/10), ja monia asiakkaitamme olemme auttaneet jo useiden erilaisten digipalveluiden uudistamisessa.

Lue lisää yrityksestämme

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Erikoistumme suunnitteluun

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta, emme lisenssejä

    Moni ohjelmistotalo suosittelee asiakkailleen ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä ei ole näin. Meiltä ei voi ostaa toteutusprojektia, meillä ei ole kumppanuuksia teknologiatoimittajien kanssa. Meidän näkökulma markkinaan on laaja-alainen, kuten asiakkaillakin on syytä olla. Tavoitteena on aina löytää parhaiten sopiva ratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen koodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Olemme realistinen ja kaukonäköinen

    Suunnittelemme palvelukonsepteja, toteutustapoja ja arkkitehtuureja, jotka kestävät aikaa ja jatkokehittämistä. Meille tärkeätä on ratkaisujen toteutettavuus, hyvien kumppaneiden olemassaolo ja kustannusten ennustettavuus.

Siirry takaisin sivun alkuun