Virpi Blom

FM Virpi Blom on verkkopalvelustrategioiden, käyttökokemuksen ja palvelukonseptien asiantuntija. Virpi konsultoi asiakkaitaan strategisten linjausten, konseptoinnin, määrittelyn ja suunnittelun kysymyksissä. Hänen erityisosaamistaan on verkkopalvelujen hyötyodotusten kirkastaminen, positiivisen käyttäjäkokemuksen varmistaminen sekä hankittavien ratkaisujen konseptointi ja määrittely siten, että niin loppukäyttäjien kuin ylläpitäjienkin tarpeet täyttyvät.

Virpin 25-vuotinen kokemus verkkopalvelujen suunnittelusta sisältää satojen internet-, intranet- ja extranet-palvelujen määrittelyä, suunnittelua, toteutusta, käytettävyystestausta ja kehittämistä. Aiemmissa työpaikoissaan hän on mm. toiminut johtavana konsulttina, konsultoinut verkkopalvelujen suunnittelua ja toteutusta lukuisissa eri rooleissa ja vetänyt User Experience -tiimiä.

Webinaari

Parhaat muotoiluratkaisut tuote- ja palvelusivuille

Verkkosivustojen olennaisimpia sisältöjä ovat ne palvelut tai tuotteet, joita käyttäjille tarjoillaan asiakaspolun päätepisteenä ratkaisuksi tämän tilanteeseen ja tarpeisiin.

Esiteltävä tuote/palvelu voi olla maksullinen tai maksuton, konkreettinen tai konseptuaalinen, vaikkapa koulutus, kunnallinen palvelu, tukimuoto, asiointipalvelu, ostettava tuote tai muu ratkaisu.

Tuotteiden tai palvelujen verkkosivuille on ajan saatossa muotoutunut hyviä esittelykäytäntöjä, joista monet on lainattu verkkokauppojen innovatiivisista ideoista.

Mitä käyttäjät odottavat löytävänsä tuote- ja palvelusivuilta? Millaiset elementit ovat hyödyllisiä, ymmärrettäviä, opittavia ja kaikin tavoin käytettäviä?

Webinaarissa esitellään havainnollisia malleja ja esimerkkejä, vertaillaan ratkaisujen hyviä ja huonoja puolia ja vastaillaan osallistujien kysymyksiin.

Tarkemmat tiedot

Ajankohta: 15.5.2024

Kesto: 1h

Hinta: maksuton

Kouluttajat

Konsultti

Virpi Blom

Ilmoittaudu webinaariin

Virpin kirjoittamat artikkelit

Yhteensä 89 artikkelia

Palvelukonseptin muotoilu vauhtiin starttivalmennuksella

7.9.2022

Webinaaritallenne: Navigointimekanismien parhaat käytännöt

1.6.2022

Kansalaisen haaveena toimivat verkkosivustot hyvinvointialueille

17.11.2021

Käytettävyysklassikko: Milloin linkin kannattaisi avautua uuteen selainikkunaan?

3.11.2021

Video: Uusi evästeohjeistus Suomessa – mitä Traficomin linjauksista kannattaa verkkopalvelun omistajan ajatella?

19.10.2021

“Mobile first”, mutta “desktop wide” never? Otammeko isot näytöt huomioon?

25.8.2021

Tampereen kaupungin verkkopalveluiden kehityskumppaneiksi Exove ja Geniem

19.8.2021

Loimu sai uuden verkkosivuston, jäsenpalvelun ja verkkolehden

4.5.2021

Uusi Valvontalautakunta.fi puhuu ihmisten kieltä

13.4.2021

HSY.fi-konseptin täysremontti oli kannattava ponnistus

20.1.2021

Väestöliiton uudistunut Hyvä kysymys -digialusta palvelee koko järjestökenttää

10.9.2020

Salasanasuojattuja verkkosisältöjä jäsenille – mutta millä mallilla?

3.9.2020

Oulun yliopiston henkilöstöintranetin pääroolissa on palveluhakemisto

10.8.2020

Asianajajaliitto.fi-uudistuksen menestysresepti

30.9.2019

Datakatsaus

Kuntasivustojen saavutettavuuden koneellinen arvio

20.9.2019

OAJ ajatteli uudelleen kaikki digikanavansa

23.5.2019

Saavutettavuusdirektiivi ulottuu nyt julkishallinnon intraneteihin

27.2.2019

Uusi Lamk.fi syntyi ihanneprojektina

14.11.2018

Saavutettavuus ei synny simppelisti ”kriteeristöä noudattamalla”

8.10.2018

Mikä vika megamenussa?

27.2.2018

Huhut intranetin kuolemasta ovat liioiteltuja

20.2.2018

Fingrid.fi-uudistus loi kokonaiskuvan palveluista

15.2.2018

Vero.fi testattiin käyttäjäystävälliseksi

10.10.2017

Malttia PTV-integraatioiden kanssa

15.5.2017

Missä Confluence-kehittäjät luuraavat?

11.5.2017

Kuka haluaa asioida yhdellä luukulla??

9.5.2017

Kansallinen Palvelutietovaranto: Mitä kannattaisi integroida?

11.4.2017

Javaskriptittömien tukeminen ja saavutettavuus

1.3.2017

Viisi väärinkäsitystä avoimesta lähdekoodista

7.2.2017

Oletko hankala asiakas? Testaa itsesi!

7.12.2016

North Patrol auttaa onnistumaan

Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Joka vuosi viemme läpi yli 50 projektia, joissa autamme hankkeensa eri vaiheissa olevia asiakkaitamme luomaan uusia digipalveluja ja tietojärjestelmiä. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Olemme apunasi, kun kaipaat puolueetonta näkemystä teknologiavalintoihin, kirkastusta palvelukonseptin ideaan, tarkennusta vaatimusten määrittelyyn, konkreettista tukea tarjouskilpailuun tai ohjausta toteutusprojektin läpivientiin.

Ota selvää firmastamme

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Digipalveluiden suunnitteluun erikoistuminen

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta emmekä lisenssejä

    Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole, koska meiltä ei voi ostaa koodausta tai lisenssejä eikä meillä ole riippuvuuksia teknologiatoimittajiin. Näkökulmamme ohjelmistomarkkinaan on laaja-alainen. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Tehokkuus, tavoitteellisuus ja tuloksellisuus

    Toimeksiannoillemme sovitaan aina konkreettinen lopputuotos, jonka avulla asiakas pääsee hankkeessaan eteenpäin. Hioutuneiden menetelmiemme ja kokeneiden konsulttiemme ansiosta pystymme tuottamaan sen tehokkaasti, yllättävän vähäisillä työmäärillä, ja rahallesi syntyy vastinetta.

Siirry takaisin sivun alkuun