Virpi Blom

FM Virpi Blom on verkkopalvelustrategioiden, käyttökokemuksen ja palvelukonseptien asiantuntija. Virpi konsultoi asiakkaitaan strategisten linjausten, konseptoinnin, määrittelyn ja suunnittelun kysymyksissä. Hänen erityisosaamistaan on verkkopalvelujen hyötyodotusten kirkastaminen, positiivisen käyttäjäkokemuksen varmistaminen sekä hankittavien ratkaisujen konseptointi ja määrittely siten, että niin loppukäyttäjien kuin ylläpitäjienkin tarpeet täyttyvät.

Virpin 25-vuotinen kokemus verkkopalvelujen suunnittelusta sisältää satojen internet-, intranet- ja extranet-palvelujen määrittelyä, suunnittelua, toteutusta, käytettävyystestausta ja kehittämistä. Aiemmissa työpaikoissaan hän on mm. toiminut johtavana konsulttina, konsultoinut verkkopalvelujen suunnittelua ja toteutusta lukuisissa eri rooleissa ja vetänyt User Experience -tiimiä.

Webinaari

Parhaat muotoiluratkaisut tuote- ja palvelusivuille

Verkkosivustojen olennaisimpia sisältöjä ovat ne palvelut tai tuotteet, joita käyttäjille tarjoillaan asiakaspolun päätepisteenä ratkaisuksi tämän tilanteeseen ja tarpeisiin.

Esiteltävä tuote/palvelu voi olla maksullinen tai maksuton, konkreettinen tai konseptuaalinen, vaikkapa koulutus, kunnallinen palvelu, tukimuoto, asiointipalvelu, ostettava tuote tai muu ratkaisu.

Tuotteiden tai palvelujen verkkosivuille on ajan saatossa muotoutunut hyviä esittelykäytäntöjä, joista monet on lainattu verkkokauppojen innovatiivisista ideoista.

Mitä käyttäjät odottavat löytävänsä tuote- ja palvelusivuilta? Millaiset elementit ovat hyödyllisiä, ymmärrettäviä, opittavia ja kaikin tavoin käytettäviä?

Webinaarissa esitellään havainnollisia malleja ja esimerkkejä, vertaillaan ratkaisujen hyviä ja huonoja puolia ja vastaillaan osallistujien kysymyksiin.

Tarkemmat tiedot

Ajankohta: 15.5.2024

Kesto: 1h

Hinta: maksuton

Kouluttajat

Konsultti

Virpi Blom

Ilmoittaudu webinaariin

Virpin kirjoittamat artikkelit

Yhteensä 89 artikkelia

Kunnallinen sote-verkkopalvelu sujuvasti pienhankinnoilla

21.11.2016

Tekstikokoa suurennetaan selaimella, ei erillisillä nappuloilla

31.10.2016

Kuntasivuston uudistajan ahdistus

24.10.2016

Luonnonvarakeskuksen verkkosivuston uudistuksessa ei pelätty järjestelmäkirjoa

18.10.2016

Saako julkishallinto ostetuksi huippusuunnittelua?

22.8.2016

Julkisen kilpailuttamisen välttely jänskissä mittasuhteissa

30.5.2016

Valtion lippu ei ole symboli kielivalinnalle

17.5.2016

Kick off: Potkaise homma oikeaan suuntaan

19.2.2016

Case Liikennevirasto.fi: Miten käy virkamiehiltä palvelumuotoilu?

8.2.2016

Valmet.com-uudistuksessa vaikeinta oli aloittaminen

26.1.2016

Uusi Atria.fi osana suurta suunnitelmallista palapeliä

20.1.2016

Lumo Kotinyt.fi-digipalvelu räätälöitiin mittatilauksena

8.12.2015

Savon Voima ennakoi www-uudistuksen haasteet

25.11.2015

Verkkokaupan johtaminen

17.11.2015

Verkkokaupan menestystekijät ja haasteet

17.11.2015

Verkkokauppiaan neljä strategiaa

17.11.2015

Verkkokaupan tulevaisuustrendit

17.11.2015

Verkkokaupan työllistävyys

17.11.2015

Ulkoa ostetut palvelut verkkokaupassa

17.11.2015

Verkkokauppojen tuotevalikoima

17.11.2015

Millä verkkokaupassa maksetaan?

17.11.2015

Mitä prosesseja verkkokauppa muuttaa eniten?

17.11.2015

Miksi verkkokauppa perustetaan?

17.11.2015

10 toivetta tarjouspyynnön laatijalle

2.11.2015

Et ole ostamassa tuotetta, vaan palvelua?

4.9.2015

Tahdotko naimisiin verkkopalvelutoimittajan kanssa?

17.8.2015

Kaksi erilaista ostomallia verkkopalveluprojektille

11.2.2015

Intranetin kilpailutus julkisena hankintana

1.12.2014

Sosiaalisen intranetin arkiset haasteet

27.10.2014

North Patrol auttaa onnistumaan

Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Joka vuosi viemme läpi yli 50 projektia, joissa autamme hankkeensa eri vaiheissa olevia asiakkaitamme luomaan uusia digipalveluja ja tietojärjestelmiä. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Olemme apunasi, kun kaipaat puolueetonta näkemystä teknologiavalintoihin, kirkastusta palvelukonseptin ideaan, tarkennusta vaatimusten määrittelyyn, konkreettista tukea tarjouskilpailuun tai ohjausta toteutusprojektin läpivientiin.

Ota selvää firmastamme

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Digipalveluiden suunnitteluun erikoistuminen

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta emmekä lisenssejä

    Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole, koska meiltä ei voi ostaa koodausta tai lisenssejä eikä meillä ole riippuvuuksia teknologiatoimittajiin. Näkökulmamme ohjelmistomarkkinaan on laaja-alainen. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Tehokkuus, tavoitteellisuus ja tuloksellisuus

    Toimeksiannoillemme sovitaan aina konkreettinen lopputuotos, jonka avulla asiakas pääsee hankkeessaan eteenpäin. Hioutuneiden menetelmiemme ja kokeneiden konsulttiemme ansiosta pystymme tuottamaan sen tehokkaasti, yllättävän vähäisillä työmäärillä, ja rahallesi syntyy vastinetta.

Siirry takaisin sivun alkuun