Erityisesti isot, monialaiset sivustot hyötyisivät paljon personointitoiminnoista. Esimerkiksi sisällöllisesti rikkailla B2B-sivustoilla, joille kävijät palaavat usein, olisi todella hyödyllistä tietää, mitä käyttäjä on selannut edellisillä kerroilla. Vastaavasti kuluttajaverkkokaupoissa personointitoiminnot ovat olleet tuttuja jo pitkän aikaa. Kaikille sivustoille personointi ei kuitenkaan sovi, tai siitä ei välttämättä saada juurikaan lisäarvoa.
Konsulttimme Perttu Tolvanen kävi 2.10.2024 pitämässä koulutuksellisen puheenvuoron Lianan webinaarissa, ja teki hyvin käytännönläheisen katsauksen siihen, millaisia toimintoja voi lähteä kokeilemaan oman sivuston kehittämiseksi entistä henkilökohtaisemmaksi ja älykkäämmäksi. Tunnin mittaisessa puheenvuorossa Perttu kertoo miksi personointi on Pertun mielestä seuraava iso trendi verkkopalveluiden kehityksessä.