Webinaaritallenne: Parhaat muotoiluratkaisut tuote- ja palvelusivuille

Katso tallenne

Verkkokaupat eivät ole ainoita verkkosivustoja, jotka sisältävät ”tuotteen kaltaisia” sisältöjä, palveluja, esittelykohteita ja vastaavia olioita. Näiden olioiden verkkoesittelyihin voi näppärästi hyödyntää elementtejä, jotka ovat tulleet verkkokauppojen tuotesivuilta tutuiksi. Näitä mahdollisuuksia ovat webinaarissamme 15.5.2024 puntaroineet konsulttimme Perttu Tolvanen ja Virpi Blom. Tallenne tunnin mittaisesta webinaarista on nyt katsottavissa YouTubesta.

North Patrol on suunnitteluun erikoistunut konsulttitoimisto. Suunnittelemme, autamme teknologiavalinnoissa, kilpailutamme. Emme myy toteutusprojekteja, emmekä lisenssejä, olemme aidosti asiakkaan puolella.

22.5.2024

Virpi Blom

Isot verkkokaupat ovat satsanneet eniten rahaa ja resursseja siihen, että ovat tutkineet ja selvittäneet, millaiset sivut, sisällöt, esitystavat ja taittoratkaisut ”myyvät hyvin” eli houkuttelevat, innostavat ja lopulta aktivoivat klikkaamaan sitä ”Osta nyt”-nappulaa.

Verkkokaupassa ostoskoriin laitettava tavara eroaa monilta osin niistä ”tuotteista”, joita markkinointiviestinnälliset sivustot tai yhteiskunnalliset tietopalvelut tarjoilevat käyttäjilleen olennaisimpana pihvinä.

Kun verkkosivustolla tarjoiltavana ”tuotteena” on asiantuntijapalvelu, venelaituripaikka, luonnonpuisto, uimahalli, tutkintokoulutus, järjestön suojelukohde, asiointipalvelu tai vaikkapa yksittäinen osaajaihminen, ei tätä voida esitellä ihan samoin periaattein kuin verkkokaupan tavaraa. Mutta verkkokaupn tuotesivujen hyviä käytäntöjä voi varsin sujuvasti soveltaa innostavan ja puhuttelevan esittelysivun aikaansaamiseksi.

Webinaarissa käsittelyyn otettiin verkkokaupan tuotesivuilta tällaisia elementtejä, joista löytyy kiinnostavia ideoita sovellettaviksi:

  • Osuva, tarkka, ymmärrettävä otsikointi
  • Olennaisimmat ”strategiset mitat” yhteenvetävä tiivistelmä
  • Kärkipainotteiset, helposti silmäiltävät myyntivaltit
  • Tunnetason puhuttelu elämyksen tai mielikuvan kautta (kuvat, videot, sloganit, animaatiot, infograafit, vitsit, …)
  • Informatiivinen pihvi eli tuotetiedot (sillä tarkkuudella kuin lukijalle on olennaista tietää)
  • Todistusaineisto: datalla vakuuttaminen, auktoriteetilla todistaminen, näkemykset, todistajanlausunnot
  • Lisämyynnin mahdollisuudet (soveltuvin osin)
  • Selkeä toimintaan ohjaaminen
  • Pelastusrengas sille, joka ei tiedä mitä nyt tekisi

Näiden elementtien kiinnostavia vaihtoehtoja webinaarissa on puitu havainnollistavien esimerkkien kautta.

Katso webinaaritallenne: Parhaat muotoiluratkaisut tuote- ja palvelusivuille (Youtube)

Kiinnostuitko webinaareistamme?

PS. Sinua voisi kiinnostaa tulossa oleva ilmainen webinaarimme: Digitaaliset asiointipalvelut – Erilaiset konseptit ja toteutuksen eri vaihtoehdot (11.12.2024 klo 10:00). Ilmoittaudu webinaariin

Lue palveluistamme Pyydä tarjous

Virpi Blom

FM Virpi Blom on verkkopalvelustrategioiden, käyttökokemuksen ja palvelukonseptien asiantuntija. Virpi konsultoi asiakkaitaan strategisten linjausten, konseptoinnin, määrittelyn ja suunnittelun kysymyksissä. Hänen erityisosaamistaan on verkkopalvelujen hyötyodotusten kirkastaminen, positiivisen käyttäjäkokemuksen varmistaminen sekä hankittavien ratkaisujen konseptointi ja määrittely siten, että niin loppukäyttäjien kuin ylläpitäjienkin tarpeet täyttyvät.

Virpin 25-vuotinen kokemus verkkopalvelujen suunnittelusta sisältää satojen internet-, intranet- ja extranet-palvelujen määrittelyä, suunnittelua, toteutusta, käytettävyystestausta ja kehittämistä. Aiemmissa työpaikoissaan hän on mm. toiminut johtavana konsulttina, konsultoinut verkkopalvelujen suunnittelua ja toteutusta lukuisissa eri rooleissa ja vetänyt User Experience -tiimiä.

Markkinoinnin verkkopalvelut

Autamme innostavien markkinointiviestinnällisten digipalvelujen suunnittelussa, määrittelyssä ja kilpailutuksessa. Etsimme oikean sisältöstrategian ja digimarkkinoinnin keinot, joilla voit edistää brändiäsi, kerätä liidejä, ohjata vakuuttaville asiakaspoluille sekä innostaa yhteydenottoihin, tilauksiin ja sitoutuneeseen asiakkuuteen.

Lue palveluistamme

Pyydä tarjous

North Patrol auttaa onnistumaan

Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Joka vuosi viemme läpi yli 50 projektia, joissa autamme hankkeensa eri vaiheissa olevia asiakkaitamme luomaan uusia digipalveluja ja tietojärjestelmiä. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Olemme apunasi, kun kaipaat puolueetonta näkemystä teknologiavalintoihin, kirkastusta palvelukonseptin ideaan, tarkennusta vaatimusten määrittelyyn, konkreettista tukea tarjouskilpailuun tai ohjausta toteutusprojektin läpivientiin.

Ota selvää firmastamme

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Digipalveluiden suunnitteluun erikoistuminen

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta emmekä lisenssejä

    Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole, koska meiltä ei voi ostaa koodausta tai lisenssejä eikä meillä ole riippuvuuksia teknologiatoimittajiin. Näkökulmamme ohjelmistomarkkinaan on laaja-alainen. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Tehokkuus, tavoitteellisuus ja tuloksellisuus

    Toimeksiannoillemme sovitaan aina konkreettinen lopputuotos, jonka avulla asiakas pääsee hankkeessaan eteenpäin. Hioutuneiden menetelmiemme ja kokeneiden konsulttiemme ansiosta pystymme tuottamaan sen tehokkaasti, yllättävän vähäisillä työmäärillä, ja rahallesi syntyy vastinetta.

Siirry takaisin sivun alkuun