Verkossa olevat kaupat hyödyntävät luontevasti digitaalisia kanavia mainonnassaan ja markkinoinnissaan.
North Patrol on suunnitteluun erikoistunut konsulttitoimisto. Suunnittelemme, autamme teknologiavalinnoissa, kilpailutamme. Emme myy toteutusprojekteja, emmekä lisenssejä, olemme aidosti asiakkaan puolella.
Lähes kaikki kyselyymme vastanneet toimijat hyödyntävät joko hakukoneoptimointia tai sosiaalisen median kanavia verkkokauppansa löydettävyyden ja tunnettuuden parantamiseksi. Useampi kuin kolme neljästä hyödyntää myös hakukonemainontaa.
Uutiskirje on säilyttänyt asemansa yleisesti käytettynä mainonnan ja markkinoinnin muotona. Peräti puolet vastanneista yrityksistä hyödyntää edelleen printtimediamainoksia.
Mitä seuraavista mainonnan ja markkinoinnin muodoista hyödynnätte?
- 93 % — Hakukoneoptimointi
- 85 % — Sosiaalisen median kanavat
- 78 % — Hakukonemainonta
- 77 % — Uutiskirjeet
- 63% — Bannerimainonta
- 50% — Printtimediamainokset
- 42% — Kumppanimarkkinointi
- 38% — Kampanjasivustot
- 32% — Ohjaamme erillisen verkkosivustomme vierailijat verkkokauppaan
- 28% — Mobiilimarkkinointi
- 15% — Televisiomainokset
Muita vastauksia: Radiomainokset, integroitu muuhun sivustoon, oma lehti, messut, tapahtumasponsorointi, henkilökohtainen myyntityö sekä tapahtumamarkkinointi.
Lue myös: Harva verkkokauppiaista valjastaa asiakkaansa sisältömarkkinoijiksi
Tämä artikkeli on osa aiemmin toteuttamaamme selvitystä suomalaisten verkkokauppojen kehittämisestä, johon liittyvät seuraavat tulosartikkelit:
Verkkokauppojen tila ja tulevaisuus
- Verkkokaupan tulevaisuustrendit
- Verkkokaupan menestystekijät ja haasteet
- Verkkokauppiaan neljä strategiaa
Verkkokaupan perustaminen
- Miksi verkkokauppa perustetaan?
- Mitä prosesseja verkkokauppa muuttaa eniten?
- Verkkokauppojen tuotevalikoima
- Millä verkkokaupassa maksetaan?
- Mitä verkkokauppojen asiakkaalle tarjotaan?
Ylläpito
- Kuka verkkokaupasta vastaa?
- Verkkokaupan työllistävyys
- Ulkoa ostetut palvelut verkkokaupassa
- Miten toimii verkkokauppojen organisoituminen ja työnjako?
Kehittäminen
- Verkkokauppa kirittää myynnin kasvuun
- Harva verkkokauppiaista valjastaa asiakkaansa sisältömarkkinoijiksi
- Verkkokaupankäynnissä hyödynnetyt markkinointikeinot
- Verkkokauppojen kansainvälistyminen
Teknologia
- Verkkokauppojen teknologiavalinnat
- Verkkokauppojen integroinnit taustajärjestelmiin
- Ovatko verkkokauppojen tekniset edellytykset kunnossa?
- Mitä verkkokaupoissa seurataan ja analysoidaan?
Tutustu myös muihin verkkokauppa-aiheisiin artikkeleihimme:
Kaipaatko neuvoa omaan verkkopalvelu-uudistukseesi? » Ota yhteyttä!
PS. Sinua voisi kiinnostaa tulossa oleva ilmainen webinaarimme: Digitaaliset asiointipalvelut – Erilaiset konseptit ja toteutuksen eri vaihtoehdot (11.12.2024 klo 10:00). Ilmoittaudu webinaariin