Verkkokauppojen integroinnit taustajärjestelmiin

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 9 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreempana lukemisena sinua voisi kiinnostaa vaikkapa jokin näistä artikkeleista:

Kysyimme kuinka moni verkkokauppiaista on integroinut verkkokauppajärjestelmänsä muihin taustajärjestelmiin. Kysyimme erikseen integraatiosta tuotetiedonhallintaan, varastonhallintaan, asiakkuudenhallintaan sekä identiteetin-/pääsynhallintaan. Vain 12 %vastaajista on integroinut verkkokauppansa vähintään kolmeen neljästä näistä järjestelmistä. Vastaavasti 30 % vastaajista ei ole integroinut verkkokauppaansa mihinkään näistä järjestelmistä.

North Patrol on suunnitteluun erikoistunut konsulttitoimisto. Suunnittelemme, autamme teknologiavalinnoissa, kilpailutamme. Emme myy toteutusprojekteja, emmekä lisenssejä, olemme aidosti asiakkaan puolella.

17.11.2015

Mikko Jokela

Selvitykseemme osallistui sekä suuria kansainvälisiä toimijoita että paikallisia yrittäjävetoisia verkkokauppoja. Hajonta integraatioiden osalta kuvastaa vastaajien erilaisuutta hyvin. Osa panostaa näihin voimakkaasti ja osalle riittää, että verkossa näkyvät tuotteet ja tilauksen pystyy ylipäätään tekemään.

Vain 12% vastaajista on integroinut verkkokauppansa vähintään kolmeen neljästä näistä järjestelmistä. Vastaavasti 30% vastaajista ei ole integroinut verkkokauppaansa mihinkään näistä järjestelmistä.

Integraatiot ovat tyypillisesti työläitä ja näin ollen kalliita toteuttaa. Vaikuttaa siltä, että ne yritykset, jotka panostavat verkkokauppansa integroimiseen taustajärjestelmiin, panostavat kokonaisvaltaisesti myös muihin verkkokaupan osa-alueisiin, kuten asiointikokemuksen parantamiseen ja asiakaspalveluun, markkinointitoimenpiteisiin sekä konversioiden parantamiseen optimoinnin ja analytiikan keinoin.

Mihin taustajärjestelmiin verkkokauppanne on integroitu?

  • 60 % — Verkkokauppamme on integroitu varastonhallintaan
  • 43 % — Verkkokauppamme on integroitu tuotetiedonhallintaan (esim. PIM, ERP)
  • 33% — Verkkokauppamme on integroitu identiteetinhallintaan/pääsynhallintaan
  • 27% — Hallinnoimme sisältömarkkinoinnillisia sivuja erillisellä julkaisujärjestelmällä
  • 22 % — Verkkokauppamme on integroitu asiakkuudenhallintaan (esim. CRM)

 

PS. Jälkihuomautus: Vuonna 2022 teimme perusteellisen Maksutavat verkkokaupoissa Suomessa -selvityksen. Kannattaa tutustua tuloksiin!

Teknologiavalinta on vuosikymmenen investointi

Teknologiaratkaisuissa ei kannata tehdä valintojaan kuumimpien trendien mukaan, vaan soveltuvuuden, skaalautuvuuden, ylläpitokokemuksen, yhteensopivuuden ja elinkaarikustannuksien ehdoilla. North Patrol auttaa näkemään teknologiavaihtoehtojen plussat ja miinukset puolueettomasti, konkreettisesti ja kaukonäköisesti.

PS. Sinua voisi kiinnostaa tulossa oleva ilmainen webinaarimme: Intranet ja digitaalinen työympäristö 2024 -selvityksen tulokset (11.9.2024 klo 10:00). Ilmoittaudu webinaariin

Lue palveluistamme Pyydä tarjous

Mikko Jokela

KTM Mikko Jokela on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija. Hänen erityisalueitaan ovat myynnilliset verkkopalvelut, verkkokaupat ja ylipäätään asiakasrajapinnan digitaaliset kosketuspisteet. Mikko konsultoi asiakkaitaan hankkeiden valmistelussa, konseptien kirkastamisessa, vaatimusten määrittelyssä, teknologia- ja kumppanivalinnoissa sekä digitaalisten kanavien tehokkaassa hyödyntämisessä.

Mikolla on yli viidentoista vuoden kokemus erilaisten verkkopalveluiden teknologia- ja ratkaisukonsultoinnista, sekä kaiken kaikkiaan yli 20 vuoden kokemus IT-alan työtehtävistä. Hän on mm. vetänyt verkkopalveluprojekteja toteuttavaa tulosyksikköä sekä vastannut verkkopalveluliiketoiminnan kehityksestä työskennellessään aiemmin IT-toimittajalla.

Verkkokaupat

Autamme verkkokaupan suunnittelussa, määrittelyssä ja kilpailutuksessa. Etsimme tavoitteisiisi oikeat strategiat, kanavat ja teknologiat, jotta voit ryhtyä pyörittämään menestyvää verkkokauppaa.

Lue palveluistamme

Pyydä tarjous

North Patrol auttaa onnistumaan

Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Joka vuosi viemme läpi yli 50 projektia, joissa autamme hankkeensa eri vaiheissa olevia asiakkaitamme luomaan uusia digipalveluja ja tietojärjestelmiä. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Olemme apunasi, kun kaipaat puolueetonta näkemystä teknologiavalintoihin, kirkastusta palvelukonseptin ideaan, tarkennusta vaatimusten määrittelyyn, konkreettista tukea tarjouskilpailuun tai ohjausta toteutusprojektin läpivientiin.

Ota selvää firmastamme

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Digipalveluiden suunnitteluun erikoistuminen

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta emmekä lisenssejä

    Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole, koska meiltä ei voi ostaa koodausta tai lisenssejä eikä meillä ole riippuvuuksia teknologiatoimittajiin. Näkökulmamme ohjelmistomarkkinaan on laaja-alainen. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Tehokkuus, tavoitteellisuus ja tuloksellisuus

    Toimeksiannoillemme sovitaan aina konkreettinen lopputuotos, jonka avulla asiakas pääsee hankkeessaan eteenpäin. Hioutuneiden menetelmiemme ja kokeneiden konsulttiemme ansiosta pystymme tuottamaan sen tehokkaasti, yllättävän vähäisillä työmäärillä, ja rahallesi syntyy vastinetta.

Siirry takaisin sivun alkuun