Mitä verkkokauppojen asiakkaalle tarjotaan?

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 8 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreempana lukemisena sinua voisi kiinnostaa vaikkapa jokin näistä artikkeleista:

Asiakaskokemukseen liittyvistä teemoista esitimme kyselyssä väitteitä, joista vastaajat saivat valita ne, jotka kuvaavat heidän verkkokauppansa ominaisuuksia ja palvelumuotoja. Mitä verkkokaupan käyttäjä saa?

North Patrol on suunnitteluun erikoistunut konsulttitoimisto. Suunnittelemme, autamme teknologiavalinnoissa, kilpailutamme. Emme myy toteutusprojekteja, emmekä lisenssejä, olemme aidosti asiakkaan puolella.

17.11.2015

Mikko Jokela

Tällä hetkellä oman tilaushistorian pääsee näkemään useimmista verkkokaupoista. Lisäksi useampi kuin 60% verkkokaupoista tarjoaa informaatiota tilaus–toimitusketjun seurannasta ja antaa tuotteiden yhteydessä vinkkejä yhteensopivista tuotteista.

Mielenkiintoista tässä on se, että varsinaisia integraatioita taustajärjestelmiin on tehty harvemmin. Näin ollen esim. tilaushistoriatietoa hallitaan usein verkkokauppajärjestelmässä.
Vinkkejä yhteensopivista tuotteista on myös jatkokehityspanostusten kohteena. Lisäksi verkkokauppiaat aikovat jatkossa panostaa enemmän  chat-asiakaspalveluun, tuotevertailun mahdollistamiseen sekä profiloidun sisällön tarjoamiseen.

Asiakaspalvelut verkkokaupassa

  • 77 % — Asiakas voi tarkastella tilaushistoriaansa
  • 68% — Asiakas voi seurata tilauksensa ja toimituksensa edistymistä
  • 62% — Asiakkaalle tarjotaan tuotteiden yhteydessä vinkkejä yhteensopivista tuotteista
  • 58% — Asiakkaan käytössä on monipuoliset hakutoiminnallisuudet
  • 50% — Asiakkaalle tarjotaan tuotteiden lisäksi myös niihin liittyvää sisältöä esim. käyttövinkkejä
  • 50% — Asiakas voi arvostella ja/tai kommentoida myynnissä olevia/ostamiaan tuotteita
  • 38% — Asiakas näkee verkkokaupan varastosaldot
  • 33% — Asiakas voi kysyä lisätietoja asiakaspalvelu-chatissä
  • 32% — Asiakas voi vertailla eri tuotteita
  • 20% — Asiakas näkee kivijalkamyymälöissä olevien tuotteiden saatavuustiedot
  • 13% — Asiakas profiloidaan käyttäytymisensä perusteella ja hänelle tarjotaan profiilin mukaista sisältöä

Kaipaatko neuvoa omaan verkkopalvelu-uudistukseesi? » Ota yhteyttä!

Mikko Jokela

KTM Mikko Jokela on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija. Hänen erityisalueitaan ovat myynnilliset verkkopalvelut, verkkokaupat ja ylipäätään asiakasrajapinnan digitaaliset kosketuspisteet. Mikko konsultoi asiakkaitaan hankkeiden valmistelussa, konseptien kirkastamisessa, vaatimusten määrittelyssä, teknologia- ja kumppanivalinnoissa sekä digitaalisten kanavien tehokkaassa hyödyntämisessä.

Mikolla on yli viidentoista vuoden kokemus erilaisten verkkopalveluiden teknologia- ja ratkaisukonsultoinnista, sekä kaiken kaikkiaan yli 20 vuoden kokemus IT-alan työtehtävistä. Hän on mm. vetänyt verkkopalveluprojekteja toteuttavaa tulosyksikköä sekä vastannut verkkopalveluliiketoiminnan kehityksestä työskennellessään aiemmin IT-toimittajalla.

Myynti verkossa

Menestyvä verkkokauppa edellyttää asiakkaiden tarpeiden ymmärtämistä, liiketoiminnan vaatimusten ja tahtotilan selvittämistä, sekä näihin vastaavien digitaalisten ratkaisujen löytämistä. Parhaat edellytykset onnistumiselle saadaan, kun katsotaan kokonaiskuvaa ja valitaan oikeat keinot, kanavat ja tekniset ratkaisut tavoitteiden mukaisesti – tarvittavia resursseja unohtamatta.

Lue palveluistamme

Pyydä tarjous

Tämä on North Patrol

Meitä on kymmenen konsulttia, olemme kokeneita suunnittelijoita ja teknologia-asiantuntijoita. Olemme vuosittain suunnittelemassa ja valmistelemassa yli 50:a erilaista digipalvelu-uudistusta ja tietojärjestelmää. Asiakastyytyväisyytemme on erittäin korkea (9,5/10), ja monia asiakkaitamme olemme auttaneet jo useiden erilaisten digipalveluiden uudistamisessa.

Lue lisää yrityksestämme

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Erikoistumme suunnitteluun

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta, emme lisenssejä

    Moni ohjelmistotalo suosittelee asiakkailleen ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä ei ole näin. Meiltä ei voi ostaa toteutusprojektia, meillä ei ole kumppanuuksia teknologiatoimittajien kanssa. Meidän näkökulma markkinaan on laaja-alainen, kuten asiakkaillakin on syytä olla. Tavoitteena on aina löytää parhaiten sopiva ratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen koodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Olemme realistinen ja kaukonäköinen

    Suunnittelemme palvelukonsepteja, toteutustapoja ja arkkitehtuureja, jotka kestävät aikaa ja jatkokehittämistä. Meille tärkeätä on ratkaisujen toteutettavuus, hyvien kumppaneiden olemassaolo ja kustannusten ennustettavuus.

Siirry takaisin sivun alkuun