Mitä verkkokauppojen asiakkaalle tarjotaan?

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 8 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreempana lukemisena sinua voisi kiinnostaa vaikkapa jokin näistä artikkeleista:

Asiakaskokemukseen liittyvistä teemoista esitimme kyselyssä väitteitä, joista vastaajat saivat valita ne, jotka kuvaavat heidän verkkokauppansa ominaisuuksia ja palvelumuotoja. Mitä verkkokaupan käyttäjä saa?

North Patrol on suunnitteluun erikoistunut konsulttitoimisto. Suunnittelemme, autamme teknologiavalinnoissa, kilpailutamme. Emme myy toteutusprojekteja, emmekä lisenssejä, olemme aidosti asiakkaan puolella.

17.11.2015

Mikko Jokela

Tällä hetkellä oman tilaushistorian pääsee näkemään useimmista verkkokaupoista. Lisäksi useampi kuin 60% verkkokaupoista tarjoaa informaatiota tilaus–toimitusketjun seurannasta ja antaa tuotteiden yhteydessä vinkkejä yhteensopivista tuotteista.

Mielenkiintoista tässä on se, että varsinaisia integraatioita taustajärjestelmiin on tehty harvemmin. Näin ollen esim. tilaushistoriatietoa hallitaan usein verkkokauppajärjestelmässä.
Vinkkejä yhteensopivista tuotteista on myös jatkokehityspanostusten kohteena. Lisäksi verkkokauppiaat aikovat jatkossa panostaa enemmän  chat-asiakaspalveluun, tuotevertailun mahdollistamiseen sekä profiloidun sisällön tarjoamiseen.

Asiakaspalvelut verkkokaupassa

  • 77 % — Asiakas voi tarkastella tilaushistoriaansa
  • 68% — Asiakas voi seurata tilauksensa ja toimituksensa edistymistä
  • 62% — Asiakkaalle tarjotaan tuotteiden yhteydessä vinkkejä yhteensopivista tuotteista
  • 58% — Asiakkaan käytössä on monipuoliset hakutoiminnallisuudet
  • 50% — Asiakkaalle tarjotaan tuotteiden lisäksi myös niihin liittyvää sisältöä esim. käyttövinkkejä
  • 50% — Asiakas voi arvostella ja/tai kommentoida myynnissä olevia/ostamiaan tuotteita
  • 38% — Asiakas näkee verkkokaupan varastosaldot
  • 33% — Asiakas voi kysyä lisätietoja asiakaspalvelu-chatissä
  • 32% — Asiakas voi vertailla eri tuotteita
  • 20% — Asiakas näkee kivijalkamyymälöissä olevien tuotteiden saatavuustiedot
  • 13% — Asiakas profiloidaan käyttäytymisensä perusteella ja hänelle tarjotaan profiilin mukaista sisältöä

Kaipaatko neuvoa omaan verkkopalvelu-uudistukseesi? » Ota yhteyttä!

Mikko Jokela

KTM Mikko Jokela on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija. Hänen erityisalueitaan ovat myynnilliset verkkopalvelut, verkkokaupat ja ylipäätään asiakasrajapinnan digitaaliset kosketuspisteet. Mikko konsultoi asiakkaitaan hankkeiden valmistelussa, konseptien kirkastamisessa, vaatimusten määrittelyssä, teknologia- ja kumppanivalinnoissa sekä digitaalisten kanavien tehokkaassa hyödyntämisessä.

Mikolla on yli viidentoista vuoden kokemus erilaisten verkkopalveluiden teknologia- ja ratkaisukonsultoinnista, sekä kaiken kaikkiaan yli 20 vuoden kokemus IT-alan työtehtävistä. Hän on mm. vetänyt verkkopalveluprojekteja toteuttavaa tulosyksikköä sekä vastannut verkkopalveluliiketoiminnan kehityksestä työskennellessään aiemmin IT-toimittajalla.

Myynti verkossa

Menestyvä verkkokauppa edellyttää asiakkaiden tarpeiden ymmärtämistä, liiketoiminnan vaatimusten ja tahtotilan selvittämistä, sekä näihin vastaavien digitaalisten ratkaisujen löytämistä. Parhaat edellytykset onnistumiselle saadaan, kun katsotaan kokonaiskuvaa ja valitaan oikeat keinot, kanavat ja tekniset ratkaisut tavoitteiden mukaisesti – tarvittavia resursseja unohtamatta.

Lue palveluistamme

Pyydä tarjous

North Patrol lyhyesti

Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Vuosittain meillä suunnitellaan ja valmistellaan yli 50 erilaista digipalvelu-uudistusta ja tietojärjestelmähanketta. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Lue lisää meistä

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Digipalveluiden suunnitteluun erikoistuminen

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta emmekä lisenssejä

    Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole, koska meiltä ei voi ostaa koodausta tai lisenssejä eikä meillä ole riippuvuuksia teknologiatoimittajiin. Näkökulmamme ohjelmistomarkkinaan on laaja-alainen. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Realistisuus ja kaukonäköisyys

    Suunnittelemme digipalveluiden palvelukonsepteja, toteutustapoja ja arkkitehtuureja, jotka kestävät aikaa ja jatkokehittämistä. Me painotamme ratkaisujen toteutuskelpoisuutta, hyvien kumppaniehdokkaiden löytymistä ja kustannusten ennustettavuutta.

Siirry takaisin sivun alkuun