Mitä verkkokaupoissa seurataan ja analysoidaan?

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 9 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreempana lukemisena sinua voisi kiinnostaa vaikkapa jokin näistä artikkeleista:

Verkkokaupan seurannan ja analysoinnin kohteena ovat ennen kaikkea myynti- ja ostotapahtumat.

North Patrol on suunnitteluun erikoistunut konsulttitoimisto. Suunnittelemme, autamme teknologiavalinnoissa, kilpailutamme. Emme myy toteutusprojekteja, emmekä lisenssejä, olemme aidosti asiakkaan puolella.

17.11.2015

Mikko Jokela

Tapahtumien lisäksi seuratuimpia ja analysoiduimpia kohteita ovat tavoitteiden toteutuminen sekä verkkokaupan kehittäminen. Asiakkaiden ostokäyttäytymistä seuraa vain puolet vastanneista. Asiakastyytyväisyyttä kertoo seuraavansa jopa hieman vähemmän verkkokauppiaista.

Verkkokaupan jatkuvaa optimointia pyritään tekemään osittain itse ja osittain kumppanin kanssa. 37% vastaajista kertoo tekevänsä täysin itsenäisesti optimointia ja 15% ei tee tätä ollenkaan. Toisin sanoen alle puolet vastanneista yrityksistä hyödyntää tässä kumppania. Rohkeampi ulkoisten kumppanien hyödyntäminen voisi tuoda lisätehoja verkkokauppaan, joten tässä voisi olla mahdollisuus niin verkkokauppiaille kuin myös analytiikan ja optimoinnin osaajille.

Verkkokauppaamme kuvaavat nämä väittämät:

  • 85 % — Seuraamme systemaattisesti myyntiä ja ostotapahtumien määrää
  • 68 % — Seuraamme systemaattisesti tavoitteidemme toteutumista
  • 67 % — Verkkokauppaamme ja sen kehittämistä johdetaan strategisesti ja tavoitteellisesti
  • 50 % — Analysoimme aktiivisesti asiakkaittemme ostokäyttäytymistä verkkokaupassamme
  • 48 % — Mittaamme asiakastyytyväisyyttä
  • 47 % — Käytämme monipuolisesti eri keinoja verkkokauppakäyntien konvertointiin myynniksi
  • 37 % — Teemme omana työnä verkkokaupan jatkuvaa optimointia (esim. A/B/n-testaus, analytiikan keinot)
  • 15 % — Emme tee verkkokaupan jatkuvaa optimointia

Kaipaatko neuvoa omaan verkkopalvelu-uudistukseesi? » Ota yhteyttä!

Lue palveluistamme Pyydä tarjous

PS. Sinua voisi kiinnostaa tulossa oleva webinaarimme: Verkkokaupan uudistaminen ja kehittäminen (7.3.2024 klo 09:15). Varaa paikka

Mikko Jokela

KTM Mikko Jokela on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija. Hänen erityisalueitaan ovat myynnilliset verkkopalvelut, verkkokaupat ja ylipäätään asiakasrajapinnan digitaaliset kosketuspisteet. Mikko konsultoi asiakkaitaan hankkeiden valmistelussa, konseptien kirkastamisessa, vaatimusten määrittelyssä, teknologia- ja kumppanivalinnoissa sekä digitaalisten kanavien tehokkaassa hyödyntämisessä.

Mikolla on yli viidentoista vuoden kokemus erilaisten verkkopalveluiden teknologia- ja ratkaisukonsultoinnista, sekä kaiken kaikkiaan yli 20 vuoden kokemus IT-alan työtehtävistä. Hän on mm. vetänyt verkkopalveluprojekteja toteuttavaa tulosyksikköä sekä vastannut verkkopalveluliiketoiminnan kehityksestä työskennellessään aiemmin IT-toimittajalla.

Myynti verkossa

Autamme verkkokaupan suunnittelussa, määrittelyssä ja kilpailutuksessa. Etsimme tavoitteisiisi oikeat strategiat, kanavat ja teknologiat, jotta voit ryhtyä pyörittämään menestyvää verkkokauppaa.

Lue palveluistamme

Pyydä tarjous

North Patrol lyhyesti

Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Vuosittain meillä suunnitellaan ja valmistellaan yli 50 erilaista digipalvelu-uudistusta ja tietojärjestelmähanketta. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Lue lisää meistä

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Digipalveluiden suunnitteluun erikoistuminen

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta emmekä lisenssejä

    Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole, koska meiltä ei voi ostaa koodausta tai lisenssejä eikä meillä ole riippuvuuksia teknologiatoimittajiin. Näkökulmamme ohjelmistomarkkinaan on laaja-alainen. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Realistisuus ja kaukonäköisyys

    Suunnittelemme digipalveluiden palvelukonsepteja, toteutustapoja ja arkkitehtuureja, jotka kestävät aikaa ja jatkokehittämistä. Me painotamme ratkaisujen toteutuskelpoisuutta, hyvien kumppaniehdokkaiden löytymistä ja kustannusten ennustettavuutta.

Siirry takaisin sivun alkuun