Vedimme eilen Samin kanssa Intranet & digitaalinen työympäristö SUMMIT 2015 -seminaarissa käytännönläheisen klinikkasession otsikolla ’Näin ostat intranetin’.
North Patrol on suunnitteluun erikoistunut konsulttitoimisto. Suunnittelemme, autamme teknologiavalinnoissa, kilpailutamme. Emme myy toteutusprojekteja, emmekä lisenssejä, olemme aidosti asiakkaan puolella.
Intranet-projektin onnistumisen tekijät
Kokemuksemme mukaan intranet-projektissa onnistutaan, mikäli tilaajaorganisaation oman osaamisen ja työpanoksen lisäksi intranet-hankkeessa onnistutaan löytämään:
- Selkeät tavoitteet ja intranetin konsepti,
- Tavoitteita vastaava teknologia, sekä
- Osaavat ja uudistukseen panostavat yhteistyökumppanit.
Ideasta toteutukseen
Näiden onnistumisen avainten löytämisessä edesauttaa panostaminen intranetin suunnitteluun ja hankintaan.
Mallimme mukaisesti intranetin hankintaprosessi voidaan jakaa karkeasti viiteen vaiheeseen:
- Kirkasta idea ja konsepti
- Valitse sopiva teknologia
- Tarkenna vaatimukset
- Pyydä tarjoukset
- Valitse toteuttaja
Vaiheet ja meidän vinkkimme on koottu klinikan kalvosarjaan.
Vinkkejä intranetin ostamiseen
Keskustelimme klinikassamme vaiheista 1-3 ja keräsimme vinkkejä muillekin jaettaviksi. Kiitos jakamisesta!