Liiketoimintajärjestelmät

Rakennatko yksittäiseen prosessiin liittyvää räätälöityä sovellusta, asiakashallinnan ratkaisua tai liiketoimintaa palvelevaa järjestelmäkokonaisuutta, kuten ERP, CRM tai vastaava?

Autamme suunnittelemaan, määrittelemään ja kilpailuttamaan liiketoimintaa palvelevia tietojärjestelmiä.

Ota yhteyttä

Hyvä suunnittelu

  • Liiketoiminnan tarpeiden ymmärtäminen
  • Henkilöstön ja asiakkaiden odotukset
  • Kehityskohteiden priorisointi
  • Virtaviivaiset prosessit

Sopivat teknologiaratkaisut

  • Soveltuvat tuotteet ja teknologiat
  • Toiminnallisuuksien kustannustehokkaat toteutustavat
  • Kokonaisarkkitehtuurin huomiointi
  • Tietoturva ja tietosuoja

Onnistunut hankinta

  • Vuoropuhelu toimittajaehdokkaiden kanssa
  • Toteuttajalta vaadittujen tehtävien määrittely
  • Aikataulutus ja budjetointi
  • Kaukonäköinen kumppanivalinta

Palvelumme liiketoimintajärjestelmän tilaajalle

Vahvuuksiamme liiketoimintajärjestelmien konsulttina

  • Asiakastarpeen ymmärtäminen
  • Monialainen ymmärrys liiketoiminnan prosesseista
  • Kokonaisarkkitehtuuriin sopivat ja kustannustehokkaat tekniset ratkaisut
  • Kestävät tietoturva- ja tietosuojaratkaisut
  • Laaja tuntemus kumppanikentästä ja markkinasta
  • Hankkeistus- ja hankintaosaaminen

Ota yhteyttä

Asiakasreferenssejämme

Rovaniemen kaupunki

huhtikuu 2025 –

Verkkopalveluiden ja intranetin esiselvitys

Palvelualojen ammattiliitto PAM

huhtikuu 2025 –

Jäsenpalveluiden tietojärjestelmäuudistuksen konsultointi

Suomen Kennelliitto

helmikuu 2025 –

Verkkopalvelun määrittely ja kilpailutus

Sähkö- ja teleurakoitsijat STUL / Sähköinfo

marraskuu 2024 –

ERP/CRM-järjestelmän vaatimusmäärittely ja hankinnan tuki

Adven

lokakuu 2024 – joulukuu 2024

Verkkopalvelun ylläpitokumppanin kilpailutus

Sähkö- ja teleurakoitsijat STUL / Sähköinfo

syyskuu 2024 – lokakuu 2024

Tietojärjestelmien uudistamisen esiselvitys

Valtioneuvoston kanslia

elokuu 2024 – marraskuu 2024

Verkkoviestinnän kehittämisen esiselvitys

Suomen Partiolaiset

huhtikuu 2024 – lokakuu 2024

Partion digitaalisten palvelujen vaatimusmäärittely

Lue lisää

Tuorein datakatsauksemme

Datakatsaus

CRM-järjestelmät Suomessa 2025

8 viikkoa sitten

CRM on usein yksi keskeisimmistä organisaation sisäisistä järjestelmistä, oli kyseessä sitten yksityisen, julkisen tai kolmannen sektorin organisaatio (esim. järjestöt). CRM-järjestelmän laatu ja sopivuus yrityksen liiketoimintaan voi olla nykyisin jo hyvin ratkaiseva tekijä siinä, kuinka organisaatio menestyy ja pystyy pitämään huolta asiakkaistaan ja hankkimaan uusia. Selvitimme, mitkä ovat yleisimmät CRM-järjestelmät Suomessa vuonna 2025 sekä myös minkälaiseen käyttöön ja minkälaisille organisaatioille ne parhaiten soveltuvat.

Mihin kysymyksiin uudistusten valmistelussa usein haetaan vastauksia?

  • Onko järkevämpää kehittää vanhaa, vaihtaa uuteen tuotteeseen vai rakentaa uusi räätälöity ratkaisu?
  • Mitä järjestelmäuudistus maksaa – lyhyellä ja pitkällä aikavälillä?
  • Mitkä ovat konkreettiset liiketoimintahyödyt uudesta järjestelmästä?
  • Mitä uusia palveluita tai toimintamalleja uusi järjestelmä mahdollistaa?
  • Hyödyntääkö uusi järjestelmä tekoälyä joissain toiminnoissa? Onko tästä meille hyötyä tulevaisuudessa?
  • Miten muutos vaikuttaa käyttäjiin? Tarvitseeko henkilöstö koulutusta tai tukea?
  • Miten uusi järjestelmä integroidaan olemassa oleviin järjestelmiin?
  • Miten varmistamme tietoturvan ja vaatimustenmukaisuuden (esim. GDPR)?
  • Millä menetelmällä järjestelmä otetaan käyttöön – big bang vai vaiheittain? Voidaanko ajaa vanhaa ja uutta rinnakkain?
  • Miten datan migraatio hoidetaan? Puhdistaako uudistus myös huonolaatuisen datan?
  • Voidaanko raportointia ja liiketoiminnan analytiikkaa parantaa samalla?

Ota yhteyttä

Tuorein koulutusmateriaalimme

CRM-järjestelmät Suomessa 2025

7.5.2025 – Kouluttajat: Kimmo Parkkinen ja Noora Linnermo

CRM on usein yksi keskeisimmistä organisaation sisäisistä järjestelmistä, oli kyseessä sitten yksityisen, julkisen tai kolmannen sektorin organisaatio (esim. järjestöt). CRM-järjestelmän laatu ja sopivuus yrityksen liiketoimintaan voi olla nykyisin jo hyvin ratkaiseva tekijä siinä, kuinka organisaatio menestyy ja pystyy pitämään huolta asiakkaistaan ja hankkimaan uusia. Selvitimme, mitkä ovat yleisimmät CRM-järjestelmät Suomessa vuonna 2025 sekä myös minkälaiseen käyttöön ja minkälaisille organisaatioille ne parhaiten soveltuvat.

Kiinnostuitko?

Pyydä tarjous

Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää palveluistamme tai jos haluat meiltä tarjouksen, täytä yhteydenottolomakkeemme alla olevan linkin kautta.

Ota yhteyttä lomakkeella

North Patrol auttaa onnistumaan

Meitä on yhdeksän konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Joka vuosi viemme läpi yli 40 projektia, joissa autamme hankkeensa eri vaiheissa olevia asiakkaitamme luomaan uusia digipalveluja ja tietojärjestelmiä. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Olemme apunasi, kun kaipaat laadukasta vaatimusten määrittelyä, sopivimman konseptin ja ratkaisun muotoilua, tarjouskilpailun läpivientiä tai toteuttajan valvontaa ja apua testaukseen.

Ota selvää firmastamme

Miksi valita North Patrol?

  • Laadukasta dokumentaatiota lopputuloksena

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden suunnittelutyöhön ja laadukkaaseen vaatimusmäärittelyyn. Tehtävämme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Kokemuksen tuomaa tietoa päätöksentekoon

    Me emme myy koodausta emmekä lisenssejä. Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Projekti etenee aikataulussa

    Toimeksiannoillemme sovitaan aina konkreettinen lopputuotos, jonka avulla asiakas pääsee hankkeessaan eteenpäin. Hioutuneiden menetelmiemme ja kokeneiden konsulttiemme ansiosta pystymme tuottamaan sen tehokkaasti, yllättävän vähäisillä työmäärillä, ja rahallesi syntyy vastinetta. Me myös pidämme huolen, että oma organisaatiosi tekee päätöksiä sovitussa aikataulussa ja dokumentit valmistuvat annetuissa työmäärissä.

Siirry takaisin sivun alkuun