Perttu Tolvanen

KTM Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu konsultoi asiakkaita hankkeiden valmistelussa ja vaatimusten määrittelyssä sekä tukee asiakkaita teknologia- ja toteuttajakumppaneiden valinnassa.

Pertulla on yli viidentoista vuoden kokemus erilaisista web-, extranet- ja intranet-projekteista mm. projektipäällikön, suunnittelijan ja konsultin rooleissa. Aiemmassa työhistoriassaan Perttu on toiminut tilaajana ja projektipäällikkönä suuressa mediayhtiössä, sisällönhallintajärjestelmien konsulttina isossa IT-alan yrityksessä sekä itsenäisenä, riippumattomana konsulttina omassa yrityksessään. Hän on myös tunnettu kouluttaja ja bloggaaja. Perttu on myös päätoimittaja web-aiheisessa Vierityspalkki.fi -blogissa.

Webinaari

Hyvä vaatimusmäärittely – työmenetelmät ja lopputulokset

Tässä webinaarissa esitellään erilaisia vaatimusmäärittelytyön menetelmiä ja lopputuloksia ja käydään läpi erilaisia vaatimusmäärittelyn muotoja. Parhaiten soveltuvien menetelmien tai lopputuotosten muotojen valintaan vaikuttavat niin määriteltävän järjestelmän tai palvelun luonne ja laajuus kuin määrittelyä tuottavan asiakkaan tilanne.

Käsittelyssä mm.
• mitä hyvä vaatimusmäärittely sisältää, mihin kysymyksiin se vastaa?
• menetelmät vaatimusten keräämiseen, vaatimusten priorisointiin ja jäsentämiseen
• esimerkkimenetelmiä, joita käsitellään webinaarissa: haastattelut, työpajat, havainnointi, kyselyt, analytiikka ja palautteet, skenaariotyö, priorisoinnin työkalut
• menetelmät suunnittelutyöhön ja sopivimpien teknisten ratkaisumallien tunnistamiseen
• menetelmät suunnittelutyön validointiin, arviointiin ja eri sidosryhmien osallistamiseen
• vaatimusmäärittelydokumentti vai vaatimusten määrittely suoraan ketterälle toteutustiimille
• erilaiset lopputulokset: tiiviit vaatimusmäärittelyt, kilpailutuksen osaksi tehtävät dokumentit, laajojen tietojärjestelmien vaatimusmäärittelypaketit, ketterille tiimeille suoraan tuotettavat epiikkikuvaukset ja käyttäjätarinakuvaukset sekä arkkitehtuurisuunnitelmat

Webinaari sopii kaikille, jotka työssään osallistuvat vaatimusmäärittelytyöhön jollain tavalla.

Tarkemmat tiedot

Ajankohta: 26.2.2025

Kesto: 1h

Hinta: ilmainen

Kouluttajat

Ilmoittaudu webinaariin

Webinaari

B2B-asiakkaan ostoprosessi verkossa – miten saada verkkopalvelu tukemaan myyntiä?

Kun halutaan tehostaa myyntiä verkossa, ajatus suuntautuu helposti verkkokauppaan. Verkkokauppa toki mahdollistaa ostamisen verkossa, mutta sitä ennen palvelu tai tuote pitää myydä asiakkaalle. Tässä webinaarissa käydään läpi, millaisin keinoin saadaan verkkosivusto tukemaan myyntiä verkossa.

Webinaarissa käydään läpi tyypillisen B2B-ostoprosessin vaiheet ennen ja jälkeen yhteydenoton ja kuinka tukea niitä oikeilla sisällöillä ja toiminnoilla. Asiantuntijat käyvät myös läpi, mikä on verkkopalvelun erilaisten sisältötyyppien, kuten referenssien, asiantuntijasisältöjen ja uutisten rooli asiakkaan ostopolulla. Lisäksi tunnistetaan, missä kohti verkkosivustoa voidaan hyöyntää markkinoinnin automaation mahdollisuuksia ja työkaluja ja milloin meidän tulee mahdollistaa verkko-ostaminen B2B-sektorilla.

Tämä webinaari on suunnattu kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin verkkosivuston roolia asiakkaan ostoprosessin tukemisessa sekä erityisesti heille, jotka toimivat B2B-sektorilla.

Tarkemmat tiedot

Ajankohta: 26.3.2025

Kesto: 1 tunti

Hinta: ilmainen

Kouluttajat

Ilmoittaudu webinaariin

Pertun kirjoittamat artikkelit

Yhteensä 167 artikkelia

Verkkosivustojen hinnat ovat laskeneet dramaattisesti

14.1.2016

Joskus intranet ja extranet on sama asia

11.12.2015

Office 365, Slack ja muita intranet-teknologiatrendejä

2.12.2015

Intranetit ja isot konsernit

13.10.2015

Näin otat oman organisaatiosi mukaan web-uudistukseen

8.10.2015

Liferay intranet-alustana

9.9.2015

Opiskelijan intranet-konseptille on monta eri vaihtoehtoa

1.9.2015

Pitääkö intranetin olla visuaalisesti tyylikäs ja voimakas? Joskus kyllä.

26.2.2015

Aseta intranetillesi törkeä tavoite

26.2.2015

Intranet-seminaarit ovat aina painottuneita uutuuksiin

26.2.2015

Löydä omat avainlukusi

25.2.2015

Kevyiden ja viestinnällisten intranettien paluu?

25.2.2015

Mitä yhteisömanageri tekee? Haastattelussa Virpi Oinonen

11.11.2014

SharePoint hallitsee Tanskan intranet-markkinaa

12.8.2014

Intranettien trendit ja haasteet Ruotsissa

3.6.2014

Intranet-järjestelmät Ruotsissa

26.5.2014

Valitse intranet-tavoitteesi: yhteistä kulttuuria vai raakaa tehokkuutta?

23.5.2014

Intranet on aina kompromissi

20.5.2014

SharePointin tila Suomessa vuonna 2014

28.1.2014

SharePointin vaihtoehdot intranet-käytössä Pohjois-Euroopassa

17.12.2013

Kaija Pöysti: Tietotulvan hallinta on yksilötaito jota ei opi itsestään

9.12.2013

Intranet-projektit eivät tarvitse puhdasoppista ketterää kehitystä

2.12.2013

Yammer vai SharePointin uutissyöte?

24.10.2013

SharePoint-intranettien hintaskaala: 15 000 – 250 000 euroa

22.10.2013

Intranet-järjestelmät Suomessa vuonna 2013

26.9.2013

Sosiaalinen intranet johdon näkökulmasta

24.9.2013

Isot asiantuntijaorganisaatiot hyötyvät intranetistaan eniten

23.9.2013

”Sähköinen työpöytä” on edelleen sekava käsite

20.9.2013

Kela näyttää mallia avoimella intranet-protolla

18.9.2013

”Johtamisen työkalu” -intranetin määrittelyn lähtökohtana

18.9.2013

North Patrol auttaa onnistumaan

Meitä on kymmenen konsulttia, kaikki kokeneita suunnittelijoita tai teknologia-asiantuntijoita. Joka vuosi viemme läpi yli 50 projektia, joissa autamme hankkeensa eri vaiheissa olevia asiakkaitamme luomaan uusia digipalveluja ja tietojärjestelmiä. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä työhömme (arvosana 9,5/10), ja monet heistä palaavat asiakkaiksi yhä uudestaan.

Olemme apunasi, kun kaipaat puolueetonta näkemystä teknologiavalintoihin, kirkastusta palvelukonseptin ideaan, tarkennusta vaatimusten määrittelyyn, konkreettista tukea tarjouskilpailuun tai ohjausta toteutusprojektin läpivientiin.

Ota selvää firmastamme

Miten erotumme kilpailijoistamme?

  • Digipalveluiden suunnitteluun erikoistuminen

    Olemme erikoistuneet digipalveluiden laadukkaaseen suunnittelutyöhön ja vaatimusmäärittelyyn. Missiomme on auttaa asiakkaita onnistumaan hankkeissaan luomalla mahdollisimman hyvät lähtökohdat toteutusvaiheelle – oli sitten kyse ketterästä toteutuksesta omalla tiimillä tai kumppanin kanssa tehtävästä hankkeesta tai julkisesti kilpailutettavasta urakasta.

  • Emme myy koodausta emmekä lisenssejä

    Moni teknologiakonsultti suosittelee asiakkailleen teknisiä ratkaisuja, joita sama talo myös toteuttaa. Meillä tätä vinoumaa ei ole. Tavoitteena on aina löytää asiakkaalle parhaiten soveltuva ohjelmistoratkaisu, oli se sitten räätälöity ratkaisu, saas-palvelu, avoimen lähdekoodin alusta tai näiden yhdistelmä.

  • Tehokkuus, tavoitteellisuus ja tuloksellisuus

    Toimeksiannoillemme sovitaan aina konkreettinen lopputuotos, jonka avulla asiakas pääsee hankkeessaan eteenpäin. Hioutuneiden menetelmiemme ja kokeneiden konsulttiemme ansiosta pystymme tuottamaan sen tehokkaasti, yllättävän vähäisillä työmäärillä, ja rahallesi syntyy vastinetta.

Siirry takaisin sivun alkuun